Bucurestenii care vor circula pe "autostrada suspendata", drumul expres care va face legatura intre Soseaua Colentina si Piata Crangasi, vor plati o taxa de drum, a declarat miercuri primarul Sorin Oprescu. Potrivit edilului-sef, noua artera de circulatie va fi construita in parteneriat public privat, de un investitor chinez, iar din aceasta taxa isi va recupera investitia. Costul de construire a arterei se ridica, din estimarile facute, la 1,3 miliarde de euro.
"Drumul expres va fi construit in parteneriat public privat, cu investitorii chinezi cu care am purtat negocieri anul trecut. Pentru recuperarea investitiei, avem in vedere trei metode: mentenanta drumului va fi facuta pe cheltuiala Primariei, si se va institui o bovinieta (echivalentul unei taxe de drum – n.red.) pentru cei care vor circula pe acolo. O parte din investitie va fi asigurata si din fonduri guvernamentale", a declarat Oprescu.
VIDEO Simularea traseului pentru autostrada suspendata:
Exproprierile, acolo unde este cazul, vor fi facute tot pe cheltuiala municipalitatii. “Pentru tronsoanele unu si doi nu este nevoie de exproprieri (bucata cuprinsa intre Soseaua Colentina si Parcul Herastrau). Nici pentru tronsonul trei, deoarece este vorba de tunelul subteran de sub parcul Herastrau. Doar la tronsonul patru vom avea aceasta problema (n.r. bucata cuprinsa intre Casa Presei si Lacul Morii)”, a explicat edilul.
Oprescu sustine ca autostrada suspendata, care ar urma sa aiba 13,5 km, va fi construita in circa un an si jumatate. In primavara anului trecut, Sorin Oprescu sustinea ca lucrarile la autostrada suspendata vor incepe la sfarsitul anului 2011. Edilul a prezentat acest proiect in campania electorala, in urma cu 4 ani, iar pana in prezent nu este finalizat nici macar Planul Urbanisic Zonal care stabileste traseul arter