Brandul turistic de aproape 900.000 de euro al României a fost lansat ieri la Shanghai, dar a fost primit în ţară cu rezerve faţă de originalitatea logo-ului cu frunză. Sursa: AGERPRES
"În acest moment, nu cred că există o persoană mai emoţionată ca mine, mai mândră de cetăţenia ei şi mai încrezătoare în ţara pe care o reprezintă", a spus ministrul turismului, Elena Udrea, în discursul care a precedat ieri lansarea brandului turistic al României, cu sloganul "explore the Carpathian garden".
"România este o ţară minunată, care abia aşteaptă să fie descoperită. Călătorul va fi surprins să găsească în România un rost pentru fiecare gest ritualic, un tâlc ascuns în fiecare poveste. România vine în faţa lumii cu o zestre imposibil de ignorat", a declarat emoţionat şi ministrul de externe, Teodor Baconschi, care a fost prezent pe scenă alături de Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Ilie Năstase.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Imagini cu formarea noului logo al brandului turistic
Elena Udrea susţine că ministerul este acoperit
Încrederea şi emoţia cu care Elena Udrea a lansat brandul turistic al României, în cadrul Expo 2010 la Shanghai, au fost umbrite de informaţiile potrivit cărora există mai multe similitudini între logoul nostru cu frunză verde şi cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice.
Ministrul susţine însă că autorităţile se află în legalitate în ceea ce priveşte respectarea drepturilor de autor la realizarea brandului turistic al României.
"Prestatorul garantează că elementele sunt originale şi nu încalcă drepturile de autor, drepturile fiind utilizate de un terţ. Din punctul meu de vedere şi, având un text în mână, ministerul este într-o situaţie legală", a declarat Elena Udrea.
"Nu mă pricep la mărci, dar al României a fost achiziţionat de la o mare companie, care a luc