Hibridizarea a cuprins şi noul sedan IS 2013 fabricat de diviziei de lux de la Toyota, versiunea 300h aducând o putere a ansamblului dual de 224 CP. Spre deosebire de partea termică a BMW-ului Active Hybrid 3 ce utilizează un L6 şi cilindree de 3.000 cc, japonezii au înzestrat limuzina medie IS 300h cu un motor în 4 pistoane şi o capacitate de 2.494 cc.
În vreme ce micului motor electric sincron de pe BMW-ul Seria 3 Hybrid oferă 55 CP (40 kW), la Lexus IS 300h puterea unităţii verzi este de 143 CP. Rechinul german compensează prin puterea benzinarului de bază 3.0 twin turbo de 300 CP, în vreme ce agregatul termic de pe samuraiul 300h beneficiază de 180 CP.
Cuplul motor defalcat separat pe unităţile duale benzină- electric la Lexus este de 220 Nm, respectiv 300Nm. Sprintul elegantului Lexus hibrid 300h se petrece în 8,2 secunde iar viteza maximă este de 200 km/h. Cutia automată e de tipul e-CVT.
Din acest punct de vedere, performanţele dinamice cântăresc însă în favoarea BMW-ului Active Hybrid 3, puterea totală a ansamblului dual benzină-electric de 340 CP, precum şi valoarea cuplului motor maxim de 450 Nm, imprimându-i hibridului o acceleraţie 0-100 km/h în 5,3 secunde. Viteza maximă la sportiva berlină germană a rămas însă cenzurată de limitatorul electronic la 250 km/h.
Masa suplimentară a bateriilor, a electromotorului şi a altor componente de recuperare a energiei şi de eficientizare a consumului face ca greutatea sedanului hibrid Lexus 300 h model 2013 să fie de 1.620 kg, cu 75 kg peste versiunea IS 250. La BMW-ul Active Hybrid 3, masa sa comparativ cu sedanul 335 i este mai mare însă cu 150 kg, ajungând la gol să aibă 1,73 tone.
La Lexus IS 300h 2013, montarea bateriilor sub podeaua portbagaj face ca volumul disponibil pentru bagaje să se restrângă doar cu 30 de litri, la 450 de litri, în vreme ce BMW-ul hibrid are cu 90 de litri mai pu