Retailerul de produse IT, electronice si electrocasnice Flamingo International a redus estimarile privind vanzarile din acest an cu 5-6% fata de nivelul bugetat, de 175 milioane de euro, dupa ce a a raportat pentru primul semestru al acestui an o cifra de afaceri in scadere cu 3,1%.
Mai mult, Flamingo a decis sa-si inchida operatiunile din pietele straine, ca parte a strategiei de diminuare a costurilor si concentrare pe extinderea in tara cu magazine de mare suprafata. “Renuntam la unele afaceri. Vrem sa ne concentram pe lucurile majore”, declarat vicepresedintele grupului, Dragos Simion
Grupul Flamingo international a intregistrat in prima jumatate a anului fiscal venituri de 67,950 milioane, mai putin decat cifrele bugetate de 70,100 milioane de euro.
Pierderile afisate pentru al doilea trimestru au fost de 271.073 euro (829.543 lei ), de 3,76 ori mai mica decat in perioada similara a anului trecut. In primul semestru al anului 2007, Flamingo International a avut un profit net de 476.213 lei (149.078 euro), iar in perioada similara a anului trecut compania inregistra o pierdere de 6,14 milioane lei.
Targetul de vanzari nu a fost atins din cauza amanarii deschiderii unor puncte de vanzare din tara, conform lui Jiri Rizek, CEO Flamingo International. Pentru a termina anul inregistrand profit, compania ar trebui sa inregistreze vanzari de circa 80 de milioane de euro in a doua jumatate a anului, in conditiile in care are de recuperat pierderile din primul semestru, a declarat Dragos Simion, Vicepresedinte Flamingo Group. Acesta a precizat ca se asteapta ca cifra sa fie atinsa, fiind similara cu cifra vanzarilor din anul 2005.
Flamingo International a renuntat la operatiunile din Bulgaria, iar cele din Serbia sunt pe cale de a fi vandute, din lipsa unor posibilitatilor de investitie, conform vicepresedintelui grupului, Dragos Simion. D