•Moartea prin ochii mecanicilor de locomotiva •Ce simte un mecanic conductor trecind cu un colos de otel peste trupurile semenilor: "Sint clipe in care ti se face parul maciuca, dar trebuie sa mergi inainte"
Multi vad, putini cunosc, spune o zicala. Multi din noi am mers cu trenul, dar putini stiu ca una din cele mai ingrate meserii de pe la noi este cea de mecanic de locomotiva. Stresului infernal in care muncesc acesti oameni, nevoiti sa conduca de multe ori aproape orbeste, la viteze de peste 100 km/h, purtind in spate aproape la propriu responsabilitatea sigurantei sutelor de pasageri sau a sutelor de tone de marfa, i se adauga, de cele mai multe ori, o constiinta incarcata de secerarea accidentala a unor vieti omenesti. "Recordul" il detine un mecanic avind la activ cincisprezece oameni omoriti. Practic, nu exista mecanic de locomotiva care, la 30 de ani, sa nu aiba parul inspicat. Colac peste pupaza, reducerea personalului de specialitate al SNCFR, la ordinul lui Basescu, a dus la sporirea tuturor riscurilor de trafic pe calea ferata.
"Corpul a sarit cu miinile in aer pina la geam, fara cap!"
Unul din cei mai vechi mecanici de locomotiva ieseni, Neculai Popa, si-a manifestat nemultumirea vizavi de "minunatele" conditii create de Traian Basescu - ministrul transporturilor, prin masurile de rentabilizare a societatii nationale de transport feroviar. El nu este de acord cu reducerea la o zecime a personalului rulant, concomitent cu sporirea numarului de ingineri si de directori! "Riscul de accidente pe calea ferata creste foarte mult, mai ales de cind nu se mai circula cu mecanic ajutor. Trenul este condus, practic, de un singur om, care nu le poate face pe toate. Si asa, accidente au fost destule chiar si cu mecanicii ajutori alaturi, dar acum e infernal", ne-a explicat neculai Popa. "Eu am noua morti pina acum, in ce