Când fotografia depăşeşte pragul amatorismului se transformă fie în artă, fie în business. O româncă din Franţa a transformat pasiunea celor care se joacă cu aparatele de fotografiat într-o idee de afacere, cu tradiţie printre francezi.
"Pictura cu lumină", dacă adaptăm traducerea din limba greacă a cuvântului "fotografie" ("fotos", trad. lumină şi "graphy" trad. desen, pictură), poate ajunge cu uşurinţă un stil de viaţă, aşa cum s-a întâmplat şi pentru Raluca Gheorghişor. A plecat din România, la Paris, în anul 2002. Deciziile tinerei aflată la început de drum au fost mai mereu legate de fotografie: studiile, iar apoi locul de muncă, s-au legat de pasiunea care, ani mai târziu, va devenit obiectul propriei afaceri.
"Extrafoto" este numele afacerii pe care Raluca a lansat-o în Franţa, după câţiva ani de experienţă în companii de renume şi cu un obiect de activitate similar. Raluca s-a adaptat celor care iubesc albumele foto tradiţionale, dar care folosesc tehnologia digitală: albume imprimate pe hârtie de calitate, cu mesaje şi texte personalizate.
Fotografiile digitale sunt încărcate pe un cont personal. Pentru un astfel de album se pot trimite peste 100 de fotografii. Clientul alege dimensiunea pozelor, calitatea şi culoarea hârtiei pe care vor fi imprimate. Pachetul care va ajunge acasă prin poştă este un album cu fotografii, cu mesaje şi însemnări personale, un cufăr de amintiri şi o idee de cadou originală.
Povestea afacerii pe care Raluca a dezvoltat-o în Franţa, exclusiv pentru România, a început în urmă cu trei ani. Pe viitor, Raluca Gheorghişor intenţionează să-şi dezvolte afacerea, iar românii care vor tapete personalizate cu fotografii să le comande de pe www.extrafoto.ro.
EVZ: De aproape opt ani ai transformat fotografia într-un stil de viaţă. Cum a ajuns pasiunea o afacere în toată regula?
Raluca Gh