Pentru că drumul judeţean nu are fundaţie, el va trebui făcut din temelii, lucrări care necesită 150 de milioane de euro
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a declarat la finele săptămânii trecute că Drumul Judeţean 104, care face legătura între Şercaia şi Hoghiz, va fi clasat ca drum naţional şi va fi refăcut în totalitate, valoarea necesară a investiţiilor fiind de 150 de milioane de euro. „Am vorbit deja cu noul ministru al Transporturilor, Ovidiu Ioan Silaghi, şi acest drum va fi realizat anul viitor”, a spus Căncescu. El a criticat foştii miniştri ai Transporturilor pentru că nu au ştiut decât să promită că drumul respectiv, pe care circulă maşinile de mare tonaj ale francezilor de la Lafarge care deţin fabrica de ciment din zonă, va fi refăcut. „Mai întâi, Blaga îşi făcuse un slogan, care spunea că «Drumul 104 va fi făcut în 104 zile», apoi Udrea a promis că va face acest drum, după care şi Anca Boagiu a apucat să promită acelaşi lucru. Dar cei din PDL nu au vrut să se facă acest drum. Mi-aduc aminte că şi consilierul lor Gheorfge Sarafinceanu, care este din zonă şi care este un om onest, a spus că îşi va da demisia din Consiliul Judeţean dacă nu se va realiza acest drum. Acest drum nu
s-a făcut, dar asta nu înseamnă că doresc ca domnul Sarafinceanu să îşi dea demisia din Consiliul Judeţean”, a spus Căncescu.
În ceea ce priveşte intenţia Lafarge de a participa la construcţia drumului amintit, Căncescu a spus că „ei voiau să participe doar cu pietriş”. „Ei au un pietriş bun, dar nu putem doar să reparăm acel drum. El trebuie refăcut, pentru că nu are fundaţie. Iar fundaţia pentru maşinile de mare tonaj va trebui să fie de cel puţin 80 de centimetri, chiar de un metru”, a mai spus sursa citată.
În 2008, drumul dintre Şercaia şi Hoghiz a fost reparat cu firma Colas şi se putea circula pe el decent, „dar n