Deşi reprezintă o investiţie pe termen lung şi foarte lung, cei mai mulţi români nu cunosc detalii despre ferestrele pe care le au montate în locuinţe. Mai mult, doar 1 din 4 români poate face diferenţa clară dintre ”fereastră” (ansamblul de profil şi geam termoizolant) şi ”termopan” (geamul în sine), conform unui studiu comandat de VEKA România.
Deşi principala aşteptare a românilor de la sistemele de ferestre este legată de performanţa în izolarea termică şi fonică (73%), mulţi dintre aceştia nu ştiu după ce informaţii ar trebui să se ghideze, atunci când iau decizia de cumpărare.
Din studiul comandat de VEKA România reiese faptul că ”termopanul” este asociat cel mai frecvent cu ideea de izolare termică şi fonică, în primul rând datorită foilor de geam (2 sau 3) cu gaz între ele şi mai puţin datorită ansamblului termoizolant.
”Întrebarea este nu câte camere am în termopan, ci în câte camere am termopane.” a declarat un român, la întrebarea despre numărul de camere al sistemului de ferestre/termopanului pe care îl are montat în locuinţă.
Astfel, doar 19% dintre respondenţi ştiu ce înseamnă o ”cameră de termopan” (golurile din interiorul profilului), cei mai mulţi nefiind familiarizaţi cu acest termen.
Această lipsă de informare este deosebit de gravă, căci gradul de izolare termică al profilului de PVC, principalul factor de izolare termică al ferestrei, este rezultatul combinat al numărului de camere interioare al profilului şi lăţimea acestuia.
”Am decis să facem acest studiu, pentru a stabili foarte clar ce ştiu românii despre ferestre şi pentru a ne da seama pe ce criterii îşi bazează alegerile, atunci când decid să facă o astfel de investiţie.
Din păcate, am constatat că există o mare lipsă de informare asupra semnificaţiilor şi diferenţelor dintre o fereastră şi un termopan, deficienţă care generează confuzii şi percepţii ero