Analiştii spun că impactul direct al Olimpiadei asupra economiei chineze este neglijabil, dar brandul "made in China" a câştigat foarte mult După un eveniment în care a investit peste 40
Analiştii spun că impactul direct al Olimpiadei asupra economiei chineze este neglijabil, dar brandul "made in China" a câştigat foarte mult
După un eveniment în care a investit peste 40 miliarde de dolari, Beijingul de-abia acum îşi începe cursa pentru a împiedica economia chineză să frâneze.
Miliarde de telespectatori din întreaga lume au urmărit, timp de 17 zile, atleţii întrecându-se pe arene grandioase, într-un oraş aproape reconstruit de unii dintre cei mai faimoşi arhitecţi ai lumii. Dar chiar şi pentru Beijing câştigurile din industria turismului au fost limitate.
Hotelierii de aici s-au plâns că numărul vizitatorilor a fost sub aşteptări, iar gradul de ocupare în hotelurile de cel mult trei stele s-a situat sub 40%, potrivit Biroului de Statistică din Beijing. "Înainte de Jocurile Olimpice, oamenii anticipau un boom al industriei turismului de care urmau să beneficiezii hotelierii, companiile aeriene şi restaurantele locale. Acum, este clar că impactul nu a fost atât de mare", spune Li Wei, un analist de la Standard Chartered, citat de AFP.
Un exerciţiu de re-branding
Alţi analişti punctează însă faptul că impactul Olimpiadei nu se traduce numai în venituri din turism pe luna august, ci se va vedea în timp. Iar cel mai mare câştig al Chinei ar putea fi cel al capitalului de imagine. Pentru o ţară renumită drept un centru mondial al industriei de prelucrare low-cost, care a avut de suferit de pe urma exporturilor sale de produse toxice, contrafăcute sau pur şi simplu de o calitate îndoielnică, Olimpiada a fost mai degrabă un exerciţiu de re-branding.
Companiile chinezeşti se vor putea folosi acum de acest re-branding pentru a se