Pentru români, desertul îngheţat trebuie să fie de vanilie sau de ciocolată. Pofta e satisfăcută pe loc în zilele caniculare, aşa că gelateriile câştigă teren. Criza ajunge greu la frigiderele cu îngheţată. Mai ales pe timp de vară, când vânzările produsului cresc cu peste 70%. Dacă ar fi să aleagă între o îngheţată delicioasă şi o partidă de amor, aproape două treimi dintre românce ar alege îngheţata. Cel puţin aşa arată un studiu Magnum, unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngheţată din lume. În cazul bărbaţilor lucrurile nu stau la fel: 66% dintre aceştia ar prefera o partidă de amor în locul desertului rece.
Studiul, realizat pe un eşantion de 70.000 de femei şi bărbaţi din marile oraşe arată că cele mai multe iubitoare de îngheţată sunt în Oradea. 80% din orădence au spus fără să stea pe gânduri că ar da o partidă de sex pe un desert rece.
La restaurante, pe stradă, în centrele comerciale sau acasă, îngheţata se consumă repede. Şi nu pentru că se topeşte, ci pentru că este gustată de toată familia. Mai bine de două treimi din îngheţata vândută în România se consumă pe loc, aşa că reprezentanţii gelateriilor susţin că afacerea le merge din plin.
Fanii sortimentelor clasice
Chiar şi aşa, la noi piaţa acestui desert rece este încă puternic sezonieră. Circa 60-70% din volum este vândut în lunile din sezonul cald: iunie, iulie şi august, spun comercianţii.
„Dar pentru vânzările de îngheţată contează nu atât să fie o lună de vară, ci să fie multe zile cu soare şi căldură, pentru că, de exemplu, în vara aceasta luna iulie a avut două săptămâni ploioase, aşa că nu a fost tocmai o lună de vârf în consum“, explică Daniel Bărbulescu, manager pe brandurile de îngheţată distribuite de Unilever South Central Europe, Napoca şi Algida. Avem la dispoziţie o ofertă de îngheţată foarte diversă, dar avem