Foto: Thinkstock „Femme”, parfumul care a marcat sfârşitul războiului, întruchipând femeia senzuală şi sofisticată, a fost creat pentru una dintre cele mai emblematice doamne ale modei pariziene: Hélène Rochas.
În 1944, Marcel Rochas, celebru creator de modă pentru actriţele în vogă, se întâlnea în metroul parizian cu cea care avea să-i fie muză: Hélène. Un manechin mai degrabă mignion, cu acel ceva în privire care o făcea misterioasă şi, în acelaşi timp, foarte puternică… „Vous avez une tête à chapeaux” („Aveţi un cap creat special pentru a purta pălării”), aceasta se pare că a fost replica cu care Marcel i-a schimbat destinul pentru totdeauna. S-au căsătorit când ea avea doar 18 ani şi împreună au redefinit tiparele modei. Până la stingerea sa din viaţă la 6 august 2011, la vârsta de 84 de ani, era considerată ultima reprezentantă a unei epoci efervescente, aflate mereu în căutarea esenţei feminităţii. A fost o adevărată „regină a modei”, un simbol al eleganţei.
Pentru Casa Rochas, inovaţia era cea mai importantă trăsătură. În 1946, Marcel Rochas crea rochia sirenă neagră, extrem de rafinată ce avea să fie pentru foarte mult timp expresia absolută a feminităţii, pentru ca mai apoi corsetul care le făcea doamnelor talia de viespe să devină cu mult mai mult decât un accesoriu la modă. În acelaşi timp, imediat după război, Rochas lansa prima linie de cosmetice şi accesorii care să însoţească un parfum şi o alta dedicată exclusiv bărbaţilor, ce purta un nume savuros? „Moustache”. După moartea lui Marcel, la doar 30 de ani Helene devine cea mai tânără directoare de companie din Franţa (de altfel, excelenţa reprezintă o trăsătură a familei sale, mama ei fiind prima femeie chirurug), conducând Casa Rochas până în 1971.
Două dintre parfumurile Rochas – „Femme” şi „Madame Rochas” –, considerate a fi parfumuri fără vârstă, care se potrivesc chiar şi în s