Şoferii din România s-au obişnuit să alimenteze mai puţin şi mai des, susţine Laszlo Piry, senior vice-president Retail MOL Group. După mai mulţi ani consecutivi de scădere, piaţa carburanţilor din România ar putea înregistra însă o stagnare în acest an, este de părere Kinga Daradics, director de ţară MOL România.
Din calculele gândul reiese că în ultimul an, evoluţia preţului benzinei şi a lefurilor a făcut ca un şofer care câştigă salariul minim net pe economie să-şi "permită" o jumătate de plin în plus faţă de anul trecut.
Astfel, o persoană care câştigă în prezent în jur de 1.610 lei, cu 5,6% mai mult decât venitul mediu net din aceeaşi perioadă a anului trecut, îşi poate face şase plinuri şi jumătate (s-a luat în considerare un plin de 45 de litri), potrivit datelor Comisiei Europene.
În urmă cu un an, un angajat care câştiga salariul mediu net de la acea vreme, respectiv 1.530 de lei, îşi putea face plinul la maşină de aproape şase ori, în condiţiile în care preţurile la pompă erau în acea periadă cu 2,6% mai mari decât în prezent.
Cu toate acestea, la nivelul Uniunii Europene, şoferii îşi permit de ori mai multe plinuri din salariul mediu net pe economie, mai exact 22.
"Trebuie să confirm că numărul de litri pe alimentare a scăzut. Sunt mai multe tranzacţii, însă valoarea medie a sumei încasate pe tranzacţie este în declin", a spus Laszlo Piry joi, cu ocazia inaugurării unui depozit de combustibil de la Giurgiu.
Consumul de carburanţi ar putea înregistra o stagnare în 2013
"Putem să fim puţin optimişti. Poate aceste o să fie primul an în care putem să spunem puţin mai realist că piaţa este în stagnare", a spus Kinga Daradics, director de ţară MOL România.
Cu toate că în 2011 consumul de carburanţi a scăzut cu 4%, iar anul trecut acesta a înregistrat un declin de două procente, Piry consideră că planurile de