Grupul francez Carrefour este unul dificil de catalogat drept "statornic" pe pietele pe care a intrat pana acum. A iesit de pe pietele de retail din cateva tari si a amenintat doar ca pleaca de pe altele, fara ca evenimentul sa se produca. Fiind listata la bursa, compania anunta evenimentele abia dupa luarea unei decizii oficiale. In cazul Romaniei, argumentele pentru a parasi tara sunt mai putin convingatoare decat cele care recomanda ramanerea pe piata, in ciuda Raportului ING despre care HotNews a scris marti.
Vezi de unde si care au fost explicatiile Carrefour la plecarea din anumite tari dar si cifre legate de afacerile derulate in Romania
Algeria
Carrefour a parasit Algeria la numai doi ani dupa ce intrase- in 1998- prin intermediul unei francize. Retailerul francez deschisese doar un hypermarket, chiar daca anuntase ca urma o expansiune de tip "boom" pana in 2012. Explicatiile renuntarii la piata algeriana au fost acelea ca aveau de-a face cu o concurenta puternica in comertul traditional in aceasta tara si cu dificultati de gestionare a ofertei.
Austria
Mult timp, cel mai mare hipermarket din tara a fost cel in proprietatea Carrefour. Francezii vand mai intai jumatate din afacere celor de la Metro, care in 1990 cumpara intregul pachet de actiuni ramas.
Chile
Grupul Carrefour decide in 2003 sa vanda in magazinele sale Grupului de Distributie si servicii din cauza cotei de piata infime- 2,8%, pe care nu puteau sa o mareasca in ciuda repetatelor incercari.
Coreea de Sud
Aprilie 2006, grupul vinde cele 32 de hipermarketuri si 24 de centre comerciale catre E-Land pentru un total de 1,5 miliarde de Euro.
In anul anterior tranzactiei, cifra de afaceri a Carrefour in Coreea era de 1,4 miliarde de euro.
In graficul de mai sus aveti distributia angajatilor Carrefour Romania la finalul