Şoferii vor putea circula de miercuri pe o parte din centura Braşovului. CNADNR a anunţat deschiderea traficului pe tronsonul III al variantei ocolitoare Braşov, care are o lungime de 6,34 km.
Proiectul “Construcţia variantei de ocolire a Municipiului Braşov, Lot 1: Tronson I, DN1-DN11 şi Lot 2: Tronson III, DN13-DN1” face parte din Axa Prioritară 2 – Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T.
„Traseul variantei de ocolire a Municipiului Brasov, Tronson III DN 13 – DN 1 se desprinde din centura existentă care face legătura între DN11 şi DN13 (Tronsonul II) printr-un pasaj superior ce traversează DN 13 (legătura intre varianta de ocolire şi DN 13 se realizează prin intermediul unui nod rutier)”, a anunţat CNADNR.
Lucrările au fost executate de firma Vectra Service SRL, iar consultanţa este asigurată de firma Egis România.
Valoarea totală a acestui contract este de 97,58 milioane lei (fără TVA), din care 85% reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
CNADNR SA a transmis către Vectra Service notificări în vederea cuantificării sumelor reprezentand penalităţile datorate de către antreprenor.
Tribunalul Braşov a aprobat la finele lunii noiembrie intrarea în insolvenţă a Vectra Service.
Cealaltă parte a centurii Braşov, tronsonul I, are o lungime de 7,2 km. În martie 2012, CNADNR a semnat cu Alpine Bau un contract pentru construcţia lotului I al centurii, acordul fiind reziliat în iulie 2013, din cauza intrării în insolvenţă a constructorului. Stadiul fizic al lucrărilor la momentul rezilierii contractului era de 56%.
Documentaţia de atribuire a contractului pentru tronsonul I a fost finalizată, urmând să fie transmisă sp