Caci acolo este salasul, unde, pret de doua saptamani din asfintitul fiecarei veri, zece pictori, graficieni si artisti decoratori fac din fermecatorul refugiu turistic al familiei Partal, dintre colnicele Monteorului buzoian, un fel de "colonie" nationala de reverii si straduinte creatoare. Un loc harazit, parca, unor astfel de indeletniciri estivale, in care "roiesc" de vreo trei ani cam aceleasi figuri ale contemporaneitatii noastre artistice.
In vecinatatea "Casei cu tei", gazda si atelierul ad-hoc al trupei de maestri ai culorilor, sub poala padurii din preajma faimoasei si neperechei "mine de petrol", s-a semetit mandra batatura a celui ce, cu pasiune si generozitate neostoite, palpita in straiul unui Mecena al zilelor noastre, prietenos si neconventional, printre protagonistii simpozioanelor de documentare si creatie plastica de la Monteoru. El se numeste Ion Manescu, altfel "starostele" inspirat si iscusit al marii "familii" de firme CONSTAM, una din cele mai prospere din acea parte a tarii, aflata la numai zece ani de la intemeiere. "Ctitoria" artistica de la Monteoru este numai unul dintre proiectele de suflet puse in opera in ultimii ani de aceasta proteica injghebare industriala si economica din Buzaul nostalgiilor andreesciene.
Ca de fiecare data, dupa lunile de decantare creativa si de dupa savuroasele escapade documentare prin piemonturile incarcate de vestigii arheologice, geomorfice, botanice, monastice, etnografice, rurale/bucolice, gastronomice si pomi-viticole, in intervalul aprilie-mai performantele plasticienilor participanti la simpozion primesc botezul confruntarii cu publicul. Mai intai, intr-o galerie centrala bucuresteana (de aceasta data, gazda le-a fost Galeria "Simeza" din inima Capitalei), apoi, acasa, la Buzau, in spatiul de la parterul blocului "Crinul", unde se afla galeria artistilor profesionisti buzoieni si