Ca şi elevii, profesorii au fost supravegheaţi video
Aproape 300 de dascăli au preferat să „abandoneze” concursul de titularizare chiar în ziua probei. Alţi circa 70 de candidaţi n-au intrat în examen pentru că au reuşit să-şi valideze fişele. Aşa încât, din cei 1.071 de candidaţi anunţaţi iniţial pentru concurs, în săli au mai ajuns doar 715 candidaţi, potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov. Concursul s-a desfăşurat pe parcursul a patru ore şi potrivit reprezentanţilor IŞJ nu au fost înregistrare incidente. În acest an, au fost puse la bătaie 204 posturi cu angajare pe perioadă nedeterminată, alte 401 posturi cu angajare pe perioadă determinată şi mai sunt disponibile 440 de fracţii de normă. Cea mai mare concurenţă a fost pentru catedrele de limba engleză: 70 de persoane înscrise şi două catedre titularizabile. La limba română sunt 6 catedre titularizabile şi 81 de candidaţi înscrişi iniţial. Dascălii s-au aşteptat aşadar la subiecte grele. Mai ales că metodologia de examen a fost schimbată pe ultima sută de metri. „Metodologia de subiecte a fost schimbată pe 10 iulie, iar modelul de subiect a venit în 16 iulie. Azi suntem în 2 august. Destul de târziu, totuşi, nu?”, spune, ieri, o profesoară.
Ca şi în alţi ani, proba de foc pentru candidaţi a fost metodica predării disciplinei.
Au fost însă şi candidaţi pentru care examenul nu a fost foarte greu, după cum spuneau la ieşirea din sală. „Subiectele au fost mai mult de metodică. N-au fost deosebit de grele, dar a fost foarte mult de scris. De asta şi examenul a fost de 4 ore”, a declarat un concurent. Dacă în toamnă s-a vorbit despre organizarea unei „titularizări” descentralizate, pe parcurs regulile au fost schimbate. Candidaţii au susţinut examenul în mai multe centre, dar au avut subiecte unice, întocmite la nivel naţional, ca şi în alţi ani. @N_P