Lansat oficial de mai bine de o saptamana in prezenta numeroaselor oficialitati, tramvaiul modernizat cu 600.000 de euro inca nu a fost pus la dispozitia calatorilor care folosesc transportul public. Asa s-a intamplat cu iesenii care, asteptand in statii, au vazut tramvaiul cum trece pe langa ei. "E o prostie sa nu fim lasati sa urcam. Cand am auzit de el, chiar m-am bucurat. Arata si bine, dar daca nu putem sa circulam cu el, care mai este rostul? Sper sa nu se foloseasca aceeasi reteta ca la spitalele si laboratoarele din Romania, cand se cumpara un aparat de ultima generatie, dar nu este folosit si e lasat sa rugineasca", spune Andrei, student din Iasi.
Sefii RATP sustin ca motivul principal pentru care tramvaiul modernizat de Remar Pascani inca nu a fost scos la strada este ca acesta este un prototip, iar vatmanii au nevoie de o perioada de acomodare. "Vagonul este un prototip, nu este ca atunci cand cumperi o masina in serie. La prototip este necesara o pregatire a personalului de bord si de mentenanta, pentru ca nu putem fi prinsi pe picior gresit in caz ca se intampla ceva, iar noi sa nu stim ce sa facem. Pana sa bagi un vechicul in productia de serie, trebuie sa circuli mii de km pentru testari. In procedeul standard de lucru, pentru orice vagon nou sunt necesare 40 de ore in care vatmanul trebuie sa se obisnuiasca cu vehiculul, si abia apoi acesta este deservit calatorilor", spune Adrian Mihai, purtator de cuvat RATP Iasi.
Lansat oficial de mai bine de o saptamana in prezenta numeroaselor oficialitati, tramvaiul modernizat cu 600.000 de euro inca nu a fost pus la dispozitia calatorilor care folosesc transportul public. Asa s-a intamplat cu iesenii care, asteptand in statii, au vazut tramvaiul cum trece pe langa ei. "E o prostie sa nu fim lasati sa urcam. Cand am auzit de el, chiar m-am bucurat. Arata si bine, dar daca nu putem sa circulam cu el, c