La 10 ani dupa ce a pus bazele GMP, Felix Tataru isi asuma o noua pozitionare a agentiei: aceea de a construi campanii si branduri care sa devina modele de comportament si repere valorice in societatea romaneasca. Cum va face asta, dar si cum se impaca noua misiune a agentiei cu clientul politic, aflati dintr-un interviu acordat Wall-Street.
“Ajutam brandurile sa ajute oamenii”. Cand a conturat acest concept, fondatorul GMP a pornit de la premisa ca publicitatea ii influenteaza puternic pe cei care sunt expusi la ea. Iar atunci cand promoveaza un anumit model de comportament (cum ar fi atitudinea de “nu-ti ajunge strada”), nu face decat sa valideze acel tip de comportament. Asa ca publicitarii ar putea sa-si asume responsabilitatea de a promova valori care sa se opuna tarelor societatii romanesti. Sa faca doar lucruri bune.
“Incerci sa-ti pui problema: ce impact are ceea ce fac asupra omului si nu cumva pot sa-i fac rau? Ba mai mult – pot sa-l ajut, sa fiu relevant pentru viata lui in vreun fel?”, spune Felix Tataru. Asta ar insemna ca receptorii mesajului publicitar sa nu mai fie priviti ca niste consumatori, ci ca niste oameni cu nevoi si probleme, pe care brandurile incearca sa ii ajute.
Ideea asta i-a venit in urma cu un an si jumatate. A discutat-o pe atunci cu boardul agentiei, format din sapte persoane. Apoi si-a adunat toti oamenii, i-a impartit in echipe si le-a dat urmatorul brief: sa se gandeasca la problemele societatii din acel moment (era aprilie 2009, deci criza), sa aleaga una relevanta si un brand care ar putea sa se implice in rezolvarea ei. In final, sa faca o campanie. Era, practic, abordarea pe dos a realizarii unei campanii obisnuite, unde brieful pleaca de la compania care seteaza niste obiective, iar mesajul final ii este servit publicului. Rezultatul a fost “revelator”, spune Tataru.
In aceeasi perioada, brandul d