Campania Jurnalului Naţional de recuperare şi revalorificare a patrimoniului Henri Coande dă roade nu doar prin sensibilizarea autorităţilor, ci şi prin stimularea tuturor cititorilor care pot face ceva pentru memoria marelui savant român.
Am aflat că Şcoala Metropolitană „Academia Română pentru Copii” (ARC) organizează o lecţie interactivă specială, în cadrul unei săptămâni întregi de evenimente dedicate lui Henri Coandă şi, evident, nu am putut rata ocazia de a vedea ce au pregătit ARC-aşii...
Lecţia a fost, într-adevăr, specială. În Sala de Ştiinţe s-au strâns toţi ARC-aşii, de la toate clasele (I-IV) şi toate cadrele didactice. Învăţătoarea de la clasa a III-a, Dora Viziteu, a condus „ostilităţile”. Pentru început, pe ecranul retroproiector a fost prezentat un material PowerPoint cu informaţii despre viaţa, activitatea şi realizările lui Henri Coandă. Explicaţiile din material au fost detaliate de cadrele didactice, cu ajutorul elevilor, invitaţi şi ajutaţi să explice amănuntele cu care nu erau familiarizaţi.
Cu această ocazie, s-a văzut cât de utilă a fost prezentarea: foarte puţini copii ştiau de existenţa lui Henri Coandă şi mai puţini despre cele mai importante realizări ale sale – primul avion cu reacţie şi efectul Coandă. Însă, la final, au realizat importanţa moştenirii Coandă şi poate se vor alătura campaniei Jurnalul Naţional & Asociaţia Henri Coandă, trimiţându-i un email premierului Victor Ponta, rugându-l să facă ceva pentru ca ei să poată vizita Muzeul Henri Coandă, cât de curând.
După prezentarea PowerPoint, a urmat şi una video, cu o demonstare foarte simplă a efectului Coandă. Parţial, experimentul video a putut fi reprodus chiar acolo, în sala-laborator. E foarte simplu – puteti face acasă acelaşi lucru. Aveţi nevoie de trei beţişoare de mâncat chinezeşti, o lingură de plastic şi, eventual, de două dopuri de plută. Ideea