Călin Gologan (foto) este un nume cunoscut şi în primul rând respectat, în industria aeronauticii din Europa. Aeronava pe care el a proiecta- t-o, împreună cu alţi ingineri, în Germania, a câştigat premiul «Lindberg» la un miting aerian din Statele Unite ale Americii. Aeronava se numeşte „Elektra One“ şi cântăreşte 200 de kilograme, cu tot cu baterii. Avionul poate fi cumpărat cu 80.000 de euro.
Aeronava are şi propriul hangar, acolo unde bateriile se încarcă singure, datorită panourilor solare montate pe acoperişul hangarului. Energia acumulată de celulele fotovoltaice este stocată în acumulatori speciali, iar apoi transferată avionului electric
„Iniţial, eu am vrut să urmez cursurile unei facultăţi de matematică, dar fiindcă în acest domeniu fratele meu Radu, care este mai mare cu aproape doi ani, îmi dădea clasă. Astfel, fiindcă ştiam că nu am nicio şansă să fiu mai bun decât el la matematică, m-am decis să mă fac inginer. Aşa a început povestea mea în acest domeniu”, îşi aminteşte Călin Gologan. Ceea ce este cu adevărat senzaţional este că avionul, care are un singur loc, funcţionează cu baterii de notebook. Acestea cântăresc 100 de kilograme, iar acumulatorii Li-Ion asigură o autonomie de zbor care variază între trei şi patru ore, la o viteză de croazieră de 160 km/h. La proiectarea acestui avion a contribuit un alt român, Sorin Mateş.
Consum de 6 kw/ora
Aeronava are şi propriul hangar, acolo unde bateriile se încarcă singure, datorită panourilor solare montate pe acoperişul hangarului. Energia acumulata de celulele fotovoltaice este stocata în acumulatori speciali, iar apoi transferata avionului electric. Pretul avionului împreuna cu hangarul respectiv ajunge la 100.000 de euro.
„Am început proiectarea acestui avion prin anul 2009. Am dorit să facem o aeronavă care să aibă consum minim, o greutate cât mai mică şi să fie si