Compania belgiana Liebrecht & wooD a finalizat constructia celei de-a doua etape a centrului comercial de tip outlet Fashion House, situat la iesirea din Bucuresti catre Pitesti, dar nu a inceput inchirierea magazinelor deoarece mai are spatii disponibile in prima constructie, a carei suprafata inchiriabila se ridica la 15.000 de metri patrati.
"Proiectul are acum o suprafata inchiriabila de 15.000 mp si va ajunge la 21.000 mp cu faza a doua, care e finalizata, dar nu vom incepe sa o inchiriem pana ce nu vom ajunge la un grad de ocupare de 90% pentru prima etapa. Planuiam sa incepem inchirierile pentru cea de-a doua faza la sfarsitul acestui an, dar data fiind situatia, probabil va mai dura jumatate de an", a declarat Johan Rogiers, unul dintre actionarii companiei belgiene.
Centrele comerciale de tip outlet comercializeaza produse mai ieftine cu 30-70% fata de pretul din magazinele obisnuite, printre chiriasii proiectului Fashion House numarandu-se companii precum Timberland, Bigotti, Cavaliere, Benetton, Mango, Stefanel, Replay sau Mobexpert.
"Gradul de ocupare a proiectului este de 72%, printre chiriasii care au deschis magazine in acest an numarandu-se House of Art si Steilmann. La momentul deschiderii aveam semnate contracte pentru 75% din suprafata proiectului, dar o serie de retaileri nu au mai deschis", mai spune Rogiers.
In cadrul Fashion House se comercializeaza in special articole vestimentare, dar proiectul face parte dintr-un parc comercial care mai cuprinde si unitati ale unor retarileri precum Proges, Technomarket, Hornbach si Kika, ultimele doua magazine fiind in proprietatea operatorilor. Proprietarii de centre comerciale au fost, in cele mai multe cazuri, nevoiti in acest an sa accepte chirii mai mici pentru o serie de retaileri, in conditiile in care vanzarile au scazut, iar numarul cazurilor de insolventa in comert este in