Marii operatori aerieni ar putea vinde poliţe de asigurare pentru vreme şi iau în calcul aplicarea unor noi taxe pe scaunele care se înclină sau pe prioritatea la îmbarcare. După ce au obţinut sume importante din taxa pentru bagaje, operatorii aerieni vor să taxeze acum şi alte servicii care până acum erau gratuite.
Preţul biletelor de avion ar putea creşte în perioada următoare, iar clieţii - nevoiţi să plătească pentru unele servicii care până acum erau gratuite. Din 2008, cei care călătoresc cu bagaje mai grele decât prevăd normele fiecărei companii plătesc o taxă suplimentară. În acest fel, companiile au câştigat, în acelaşi an, peste un miliard de dolari.
Tarifele suplimentare precum cele pentru bagaje, pentru închirierea căştilor, a unei perne sau pături şi pentru un loc mai spaţios au ajutat marii operatori aerieni să obţină un profit de patru miliarde de dolari în anul care s-a încheiat.
Potrivit unei analize realizate de „The Wall Street Journal", cea mai mare parte a profitului acestor companii vine din aceste taxe, care anul trecut au generat venituri în valoare de aproximativ 22 de miliarde de dolari, adică 5% din veniturile mondiale ale industriei aeriene.
Asigurare antiviscol
Acum, companiile iau în calcul introducerea unor noi taxe şi analizează gama de servicii pentru care ar putea percepe costuri adiţionale. Mai mult, companiile ar putea oferi noi servicii, pentru a avea ce să taxeze, informează publicaţia americană „The Wall Street Journal".
Operatorii vor oferi pasagerilor posibilitatea de a sta pe un scaun care se lasă pe spate la un unghi mai larg decât cele obişnuite. Reprezentanţii Delta Airlines au anunţat deja că, începând cu această vară, vor renunţa la câteva scaune (din aeronavele care fac curse internaţionale) pentru a oferi cu zece centimetri mai mult spaţiu şi un unghi de înclinare a scaunelor ma