Soluţia pentru creşterea limitei de viteză pe drumurile din România este dezvoltarea infrastructurii rutiere, afirmă şeful Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă, într-un interviu acordat ziarului gândul. "Recent, am decis împreună cu autorităţile abilitate creşterea limitelor de viteză în 88 de localităţi la 70 de km/h. În total, în România sunt aproximativ 130 de localităţi unde limita de viteză este de 70 de km/h", spune şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră din IGP.
"Potrivit Convenţiei ONU, valabilă peste tot în lume, în localitate limita de viteză este de 50 de km/h iar pe drumurile naţionale viteza legală maxim admisă este de 90 km/h. Pe drumurile naţionale deschise traficului internaţional limita creşte la 100 de km/h iar pe autostradă limita variază între 120 şi 130 de km/h. Pot exista, însă, variaţii, în funcţie de dotările drumurilor şi deciziile autorităţilor", a precizat Diniţă.
Creşterea vitezei ar putea creşte fluenţa pe anumite segmente de drumuri, mai ales acolo unde traficul este intens.
Pe ce drumuri poate creşterea limita de viteză
"Soluţia pentru creşterea vitezei este dezvoltarea infrastructurii rutiere, recunoaşte Diniţă. Acest lucru depinde şi de specificul drumurilor, pentru că nu se poate mări limita de viteză la toate. Cu cât se dezvoltă reţeaua de drumuri, poate creşte şi limita de viteză".
Iată care sunt criteriile care stau la baza deciziei de a mări limita de viteză:
1. Lăţimea drumului- minim 7 metri, dacă este o singură bandă pe sens.
2.Dotările de siguranţă rutieră - semnalizare, marcaje, treceri de pietoni
3. Volumul de trafic - dacă se impune creşterea limitei de viteză din cauza numărului mare de maşini care circulă pe respectiva porţiune.
4.Existenţa punctelor negre - zone care se remarcă prin numărul mare de accidente rutiere. Într-o astfel de situaţie, nu se poate lua dec