Compania de consultanță Interbrand a dat publicității o nouă ediție a raportului anual „Best Global Brands” în care sunt evidențiate cele mai valoroase 100 de mărci din lume. În acest an, nu mai puțin de 13 mărci din clasament sunt aferente unor producători auto, iar liderul absolut al segmentului este Toyota, care a atins o valoare 30,2 miliarde de dolari, în creștere cu 9% față de anul anterior.
Aflată doar pe poziția a 10-a în clasamentul general, după mărci precum Coca-Cola, Apple, IBM, Google sau Microsoft, Toyota beneficiază de revenirea încrederii clienților după episodul rechemărilor masive de vehicule din anii trecuți. Grație gamei hibride Prius, care a atras un nou tip de clienți și a fost avantajată de reducerile de taxe și bonusuri oferite de guvernele preocupate de problematica mediului, marca japoneză a reușit să revină în atenție. O gamă de nouă de produse care se adresează unui public mai tânăr și o comunicare intensă cu potențialii clienți au dus Toyota la o valoare de 30,28 miliarde de dolari.
Al doilea brand din sectorul auto este Mercedes-Benz. Acesta ocupă locul 11 în clasamentul general cu o valoare de 30,09 mld. USD, în creștere cu 10% față de 2011. Locul trei în clasamentul companiilor auto și 12 în topul general este ocupat de BMW, marcă a cărei valoare a crescut cu 18%, până la 29,09 mld. USD.
Japonezii de la Honda se află pe locul patru în topul sectorului auto șo pe poziția 21 în clasamentul general, în ciuda unei scăderi cu 11% a valorii. În 2012 marca niponă a ajuns la o valoare de 17,28 mld. USD. Liderul pieței auto europene, în privința numărului de mașini vândute, Volkswagen, se află doar pe poziția a 39-a în clasamentul mondial întocmit de Interbrand, dar afișează o creștere cu 18% a valorii față de anul trecut, până la 9,25 mld. USD.
Marca Ford se află pe poziția a șasea în clasamentul segmentului și pe