Lansată în campania electorală, reducerea fiscalităţii a fost ignorată în favoarea altor teme. Ce şanse are o astfel de măsură, câtă vreme statul are cheltuieli mari şi se împrumută masiv? De la majorarea la reducerea taxelor a fost un pas mic, de numai o lună. Dacă până nu demult mediul de afaceri şi analiştii economici erau îngrijoraţi de o tot mai probabilă creştere a impozitelor, iar ministrul de finanţe confirma existenţa unor calcule în acest sens, acum se disc
Lansată în campania electorală, reducerea fiscalităţii a fost ignorată în favoarea altor teme. Ce şanse are o astfel de măsură, câtă vreme statul are cheltuieli mari şi se împrumută masiv?
De la majorarea la reducerea taxelor a fost un pas mic, de numai o lună. Dacă până nu demult mediul de afaceri şi analiştii economici erau îngrijoraţi de o tot mai probabilă creştere a impozitelor, iar ministrul de finanţe confirma existenţa unor calcule în acest sens, acum se discută de reducerea fiscalităţii.
Acordul de guvernare PSD-PNL are câteva principii, unul dintre ele fiind tocmai acesta. Traian Băsescu a preluat şi el tema, avansând o cotă unică mai mică cu două procente pentru 2011.
„Imediat cu instalarea noului guvern, va scădea CAS, va fi abrogat impozitul forfetar, va intra în vigoare legislaţia privitoare la bonusul fiscal şi la scutirea profitului reinvestit“, a declarat Crin Antonescu, preşedintele liberal, care, în programul său, propune cotă unică de 10%, TVA de 15% şi contribuţii de asigurări reduse la jumătate.
Mircea Geoană şi-a ajustat şi el discursul imediat ce a făcut pactul cu PNL. Deşi a susţinut mult timp impozitul progresiv, s-a raliat recent opţiunilor dreptei. Totuşi, cu numai două săptămâni înainte de a bate palma cu PNL, el spunea că „în acest moment e clar că nu ne putem permite, cum ar trebui, să reducem fiscalitatea“. În tabăra PDL, după o mică ezit