• Proprietarii unor masini foarte scumpe, chiar si de 100.000 euro, au optat pentru instalatii GPL, satui sa arunce teancuri de bani pe benzina
Odata cu scumpirea excesiva din ultimul timp a benzinei si motorinei, tot mai multi ieseni aleg sa-si monteze instalatii GPL pe masinile personale si de serviciu. Reprezentantii firmelor care monteaza asemenea instalatii afirma ca numarul solicitarilor a crescut vertiginos in ultima vreme. Mai mult, unele firme au agenda plina chiar pana la jumatatea lunii februarie. Scumpirea carburantilor i-a convins chiar si pe iesenii avuti sa apeleze la solutii alternative. Cei care monteaza instalatii GPL pe autoturisme spun ca nu numai proprietarii masinilor de clasa medie opteaza pentru un astfel de sistem, printre masinile cu GPL numarandu-se si automobile de lux de ordinul miliardelor de lei, gen Infinity FX45, Mercedes-Benz ML 320, Mercedes clasa C, dar si Mazda CX-9. Cel putin asa sustin reprezentantii firmelor de profil din Iasi.
Daca la o masina ce functioneaza pe carburator costurile unei astfel de instalatie nu depasesc 1.400 lei, pentru restul tipurilor de instalatii preturile pot ajunge chiar si la 6.000 lei. De exemplu, pentru o Dacia Logan pretul este de aproximativ 2.300 de lei si include instalatia propriu-zisa si manopera.
Avantaje si dezavantaje
"Avantajul unei astfel de instalatii il reprezinta, in primul rand, costurile mai scazute la carburant, aproximativ 40 la suta fata de benzina, dar si gradul mai mic al emisiilor de noxe", a declarat Irinel Marinica, mecanic la SC Auto-Gas Srl.
GPL-ul nu contine substante poluante ca benzen, sulf, plumb si arde complet, emitand putine gaze nocive in atmosfera, prin comparatie cu benzina sau motorina.
Un alt avantaj il constituie pornirea pe timp rece, emisiile de noxe ale GPL-ului sunt de 10-20 de ori mai mici fata de cele