Ministerul de Finanţe a făcut adrese de email speciale prin care FMI să poată monitoriza rapid datoriile companiilor de stat către buget. Astfel, pentru urmărirea datoriilor, a fost creată adresa de email generală monitorizareFMI@mfinante.gov.ro, plus alte 42 de adrese personalizate pentru fiecare judeţ în parte, după modelul monitorizareFMI.B@mfinante.gov.ro, pentru Bucureşti, sau monitorizareFMI.CT@mfinante.gov.ro, pentru judeţul Constanţa. Sursa: VLAD STĂNESCU
Asta înseamnă că se schimbă regulile jocului pentru institutele de cercetare şi pentru entităţile la care statul sau o autoritate locală deţine peste jumătate din capitalul social.
În această categorie intră şi regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale, precum şi filialele acestora.
Acestea trebuie să raporteze de urgenţă la Ministerul Finanţelor Publice (MFP) situaţia datoriilor la sfârşitul anului trecut şi la finele primului trimestru din 2011, potrivit unui ordin al ministrului finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu.
Respectivul ordin de ministru a fost emis "ţinând cont de condiţionalităţile cuprinse în Aranjamentul stand-by încheiat cu Fondul Monetar Internaţional".
Termenul până la care trebuie depuse cele două raportări ale indicatorilor economico-financiari este 20 iunie 2011. Astfel, companiile mai au la dispoziţie cinci zile calendaristice pentru a trimite bilanţurile.
Totodată, de acum încolo, companiile vizate trebuie să trimită trimestrial către MFP anumiţi indicatori economico-financiari din bugetele de venituri şi cheltuieli în termen de 25 de zile calendaristice de la încheierea trimestrului. În caz contrar, vor urma sancţiuni.
Cum se centralizează datele
Ordinul explică modul în care companiile şi institutele de cercetare cu capital majoritar de stat vor transmite datele către MFP. Astfel, entităţi