Deşi experţii pronosticau o luptă cap la cap între Google şi Apple pentru lansarea noului serviciu Cloud, Amazon şi-a învins adversarii, devenind prima firmă care oferă clienţilor posibilitatea să îşi asculte albumele favorite de peste tot fără să le aibă pe un suport fizic.
Tehnologia nu este nouă - Amazon lucrează la perfecţionarea ei de 10 ani, folosind-o în scopuri comerciale din 2006 şi totuşi abia acum va revoluţiona, cred giganţii internetului, modul în care utilizatorii obişnuiesc să asculte muzică.
Dacă în anii '90 CD-ul părea să fie de neînlocuit şi la începutul anilor 2000 formatul mp3 începea să se impună, tehnologia pe care Amazon a prezentat-o la începutul săptămânii la New York face ca posesia fizică a unui suport pentru muzică (fie el un CD, un DVD, un stick USB sau un player mp3) să devină desuetă. Noul serviciu oferit de Amazon funcţionează cât se poate de simplu: utili¬za¬torul îşi poate pune colecţia de mp3-uri pe un server şi o poate asculta, cu ajutorul unui soft¬ware special creat de Amazon, care foloseşte procedeul numit „streaming", de oriunde doreşte: de acasă, de la birou şi chiar şi de pe stradă - dacă posedă un smartphone dotat cu sistemul operaţional Android şi acces la internet pe telefon. De asemenea, el îşi poate descărca de oriunde muzica pe un computer sau telefon.
Pentru început, spaţiul oferit de Amazon este mai curând mic - numai 5 gigabyte, echivalentul a circa 1.000 de cântece, dar, dacă utilizatorul cumpără un album în format mp3 pe site-ul companiei, el primeşte un spaţiu de 20 de gigabyte, pe care îl poate mări contra unei sume nu din cale afară de mare: în Statele Unite, unde serviciul Amazon Cloud este deja pe piaţă, 100 de gigabyte costă 100 de dolari pe an.
Amazon nu este prima companie care oferă acest serviciu - firmele Groveshark şi Spotify l-au lansat în America cu ceva vreme în urmă, însă