In ultimul timp se vantura in presa tema publicitatii la TVR. Propunerea lui Sorin Rosca Stanescu de a interzice televiziunii publice difuzarea de publicitate este in stransa legatura cu incapacitatea si lipsa de interes (=competenta) a conducerii TVR pentru cresterea audientelor, deci implicit veniturile din publicitate. Este si o solutie de a „rasplati” televiziunile private care si-ar imparti astfel banii pe care pana acum ii incasa TVR, informeaza inpolitics.ro. Sursa imagine: nationalaromaniei.ro
Bani putini, din ce in ce mai putini din cauza scaderii constante a audientelor – astfel, daca in anii 2004-2005 se incasau aproape 20 de milioane de euro, in 2013 se estimeaza aproximativ 8-9 milioane de euro –, dar care conteaza in vremuri de criza. Nu stiu daca propunerea lui S. Rosca Stanescu exprima politica PNL, dar pare ca este de coniventa cu interesele lui C.E. Saftoiu, pentru care este important sa-i vina cat mai multi bani de cheltuit si nu sa se straduiasca sa-i castige facand audiente care ar creste veniturile din publicitate. Atitudinea lui C. Elwis Saftoiu e specifica oricarui conducator nepriceput ce alege mereu solutia „sa i se dea”. Calculul lui e simplu: va pierde 8-9 milioane de euro prin anularea publicitatii, dar va castiga 25-30 de milioane de euro in cazul in care taxa pe serviciul public de televiziune se va majora cu 25% (de exemplu, pentru persoane fizice, de la 4 lei, cat este acum, la 5 lei pe luna). Un castig anual de aproape 20 de milioane de euro numai bun de vamuit.
Din toamna anului 2002, TVR are un regim restrictiv de difuzare a publicitatii, fata de celelalte televiziuni private – maxim 8 minute pe ora, fata de maximum 12 minute cat i se permite unei televiziuni particulare. In plus, calupurile de publicitate la TVR nu au voie sa intrerupa programele, difuzandu-se doar intre acestea. Majoritatea televiziunilor publice