Anul 2010 este cel al „revolutiei” in piata de telefonie mobila – lupta intre operatori se va da in campul castigarii de noi clienti. Wall-Street a discutat cu doi dintre cei mai mari jucatori din piata telecom locala si a aflat cum au inceput acestia anul si cu ce oferte au intampinat utilizatorii.
„Anul acesta batalia pentru castigarea de noi clienti pe segmentul de prepaid se intensifica, tendinta operatorilor din piata fiind aceea de a oferi din ce in ce mai multe minute si servicii incluse pentru extraoptiunile la cartela”, a declarat pentru Wall-Street Gabriel Ionita (foto), senior manager, dezvoltare produse si servicii Cosmote.
Potrivit Cosmote, oferta prepaid raspunde cerintelor pietei intr-o piata atat de dinamica este firesc ca oferta pe segmentul de cartele prepaid sa urmeze acelasi dinamism. Spre exemplu, Cosmote a introdus inca din octombrie 2009 cel mai mare bonus disponibil in piata pentru reincarcarea cartelei, 2000 de minute in retea pentru reincarcari de minim 3 euro.
Oficialii Vodafone sunt de parere ca utilizatorii de servicii prepaid se inscriu in tendintele generale de consum din ultima perioada. “Acestia incearca sa-si optimizeze cat mai bine costurile pentru serviciile de comunicatii. Astfel, competitia pentru atragerea si fidelizarea utilizatorilor este cu atat mai intensa”, au spus reprezentantii companiei.
In prezent, cartelele prepaid sunt folosite de un numar foarte mare de utilizatori, din toate categoriile si segmentele de varsta, conform Vodafone. Cei de la Cosmote, de cealalta parte, sustin ca utilizatorii tineri prefera cartelele prepaid, deoarece le ofera o flexibilitate mai mare a ofertelor. „Cartela preplatita le permite o gestionare mai facila a bugetului si un control mai mare asupra costurilor lunare cu telefonul mobil, in functie de suma de bani disponibila”, explica oficialul Cosmote, companie deti