Romanii au inmatriculat in ultimii trei ani peste 230 de autoturisme supersport noi, cu puteri de peste 400 CP si preturi de cel putin 100.000 de euro, potrivit datelor ZF pe baza informatiilor de la Directia Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor (DRPIV).
Pretul unui astfel de automobil depaseste 100.000 de euro, dar poate ajunge in functie de marca si echipare la mai mult de jumatate de milion de euro. Potrivit estimarilor ZF in functie de numarul de automobile inmatriculate pentru fiecare marca si de pretul mediu al unui model, valoarea celor 233 de automobile ajunge la aproape 38 mil. euro.
Brandul cu cele mai multe unitati inmatriculate a fost in ultimii trei ani Maserati
(73 de unitati), avand insa si cel mai mic pret de comercializare, de circa 100.000 de euro, urmat de Bentley, care si-a gasit 59 de clienti. Pe locul trei se pozitioneaza Ferrari, cu 48 de unitati, italienii fiind ajutati si de deschiderea pe plan local al primului dealership Ferrari de catre importatorul Forza Rossa in 2008.
Criza economica nu a ocolit insa anul trecut nici piata masinilor de lux, astfel ca numarul inmatricularilor pe acest segment este cu 64% mai mic fata de cel din 2008.
Potrivit statisticilor APIA, in 2009 segmentul limuzinelor si al automobilelor de lux a cumulat in Romania vanzari de 800 de unitati, ceea ce reprezinta 0,8% din totalul pietei auto de import.
Romanii au inmatriculat in ultimii trei ani peste 230 de autoturisme supersport noi, cu puteri de peste 400 CP si preturi de cel putin 100.000 de euro, potrivit datelor ZF pe baza informatiilor de la Directia Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor (DRPIV).
Pretul unui astfel de automobil depaseste 100.000 de euro, dar poate ajunge in functie de marca si echipare la mai mult de jumatate de milion de euro. Potrivit estimarilor ZF in functie de numarul de automo