Autovehiculele care ies de pe şantiere aduc tone de praf în Capitală. Constructorii ar trebui, conform legii, să asigure condiţii de spălare pentru maşini şi să acopere cu prelate încărcătura din remorci.
Cu toate că amenzile sunt mari, între 3.000 şi 5.000 de lei, cele mai multe dintre maşinile şantierelor continuă să se plimbe nestingherite pe străzile Capitalei, pline de noroi şi lăsând în urma lor dâre de praf. “Noi spălăm maşinile doar dacă este vreme ploiasă şi se face noroi.
Până acum nu am luat nici o amendă”, a spus unul dintre şefii unui şantier din Pipera. Bărbatul, care nu a dorit să-şi divulge numele, susţine că la ieşirea din şantier există o rampă pe care ar trebui să fie suite maşinile pentru a fi spălate.
Dispozitivul este foarte rar folosit deoarece, după cum povestesc muncitorii, “ori este vreme bună, ca acum , şi atunci nu avem de ce să spălăm maşinile, ori, dacă plouă şi se face noroi, nu prea lucrăm”.
Explicaţia lor pare valabilă, dar, un camion care a ieşit azi-dimineaţă pe poarta şantierului, cu toate că nu plouase, era plin de pământ. Pe deasupra, din remorca neacoperită, se împrăştia moloz pe stradă şi pe celelalte maşini din trafic.
Patru amenzi în şase luni
Cazuri similare se întâlnesc pe majoritatea şantierelor din Capitală, şi se pare că nici măcar amenzile usturătoare nu po micşora norul de praf în care este îngropat Bucureştiul.
Firma de construcţii Virom International, din Sectorul 2 al Capitalei, a primit deja patru amenzi pentru pentru nerespectarea normelor de salubritate, în condiţiile în care lucrările au început în urmă cu şase luni.
„Fiecare şantier este obligat să aibă o staţie de spălare a cauciucurilor pentru autovehiculele de transport, instalată la ieşirea din şantier” a declarat Dumitru Soare, directorul Poliţiei Com