Comisia Europeană a propus un pachet legislativ care vizează normele de siguranţa ale automobilelor, în scopul de a reduce accidentele cauzate de defecţiunile tehnice. Legislaţia va fi votată în Parlamentul European pe 2 iulie.
Pachetul legislativ stabileşte standardele minime UE pentru frecvenţa controalelor tehnice, un sistem de inspecţie a vehiculelor comerciale bazat pe riscuri şi reguli pentru suspendarea sau anularea certificatelor de înmatriculare.
Propunerea sporeşte standardele minime referitoare la frecvenţa inspecţiilor tehnice periodice (ITP) pentru autoturisme - prima inspecţie va trebui realizată după 4 ani, apoi după 2 ani şi ulterior anual (standardul actual minim actual este de 4-2-2).
Autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare cu o greutate de până la 3,5 tone care, la data primei inspecţii (după 4 ani), au un kilometraj de peste 160 000 km trebuie inspectate anual după prima inspecţie. Noile legi simplifică procedurile de suspendare sau anulare a certificatelor de înmatriculare ale vehiculelor care pun în pericol siguranţa rutieră.
Noile reguli includ un sistem de evaluare a riscurilor pentru inspecţiile vehiculelor comerciale, cerând ca firmele ale căror autovehicule au probleme la controale să aibă un profil de risc ridicat.
Anual, 2.000 de europeni îşi pierd viaţa din cauza autovehiculelor care nu sunt sigure.