Echipajul elicopterului, format din şase militari israelieni şi un român, era căutat aseară în zona Fundata-Zărneşti. Aparatul de zbor prăbuşit la Fundata făcea un exerciţiu la joasă înălţime, fără executare de trageri. Operaţiunea româno-israeliană Blue Sky 2010 este una „discretă“.
Operaţiunea Blue Sky, în cadrul căreia elicopterele israeliene se antrenează în România, prin exerciţii de zbor la joasă înălţime, nu a fost făcută publică până când, la 18 iulie, un alt aparat de zbor similiar, CH 53, a aterizat forţat în judeţul Dâmboviţa. Ieri, în urma accidentului soldat cu şapte morţi, MApN a trebuit să ofere mai multe informaţii despre această operaţiune.
Filmul accidentului
- Ora 15.20. Elicopterul israelian de transport tip CH53 care participa la exerciţiul comun aerian româno-israelian BLUE SKY 2010 a pierdut legătura radio cu centrul de raportare control al exerciţiului aerian. Ministerul Apărării a precizat că, imediat, potrivit procedurilor în astfel de situaţii, s-a pus în aplicare operaţiunea de căutare-salvare, la care participă un elicopter de evacuare medicală (MEDEVAC) aparţinând Forţelor Aeriene Române şi două elicoptere israeliene.
- Ora 17.45. Echipele de căutare-salvare au localizat din aer, în zona Fundata-Zărneşti din judeţul Braşov, „epava" elicopterului israelian care a fost dat dispărut. Până la închiderea ediţiei nu se cunoşteau împrejurările producerii accidentului şi situaţia membrilor echipajului.
- Ora 18.30. Echipele de căutare acţionau la sol pentru localizarea membrilor echipajului: şase militari israelieni şi un militar român.
- Ora 19.30. Căutările cu două elicoptere au fost oprite din cauza ceţii dense. Aeronavele, una militară şi alta civilă, au aterizat pe heliportul de la marginea Braşovului. „S-a încercat o intervenţie aeriană, însă nu s-a putut pătrunde în locul în care s-a produs accide