Kraft Foods şi-a schimbat numele
După ce a închis fabrica din Braşov şi a mutat producţia în Bulgaria, Kraft Foods a decis să îşi schimbe şi numele în Mondelez International. Asta după ce, la începutul acestei luni, s-a desprins de grupul North American Grocery.
Noul nume al companiei este un cuvânt inventat (combinaţie între echivalentul latin al cuvântului „lume” şi o expresie care sugerează termenul „delicios”) şi sugerează ideea unei „lumi de produse delicioase.”
Prezentă în România din 1994, Mondelez International, cunoscută anterior sub numele de Kraft Foods, are în portofoliu marcile Jacobs, Nova Brazilia, Milka, Poiana, Africana, LU Pepito, LU Pimâs, Barni, Oreo. Conform studiului de piaţă MEMRB, Kraft Foods deţine poziţia numărul 1 pe piaţa de cafea şi ciocolată în România şi o poziţie importantă pe piaţa de biscuiţi. Dintre toate mărcile de biscuiţi, belVita Start au înregistrat cea mai bună evoluţie, fiind brandul numărul 1 de biscuiţii pentru micul dejun, potrivit companiei. Producătorul lucrează în ţară cu 280 de angajaţi.
Mondelçz International obţine un profit anual de aproximativ 36 de miliarde de dolari şi operează în mai mult de 80 de state, cu aproape 100.000 de angajaţi.
În 2010, americanii de la Kraft Foods au vândut întreaga afacere pe care o derulau în România pe partea de ciocolată, prăjituri şi alte produse zaharoase a Cadbury – Kandia - Excelent către Oryxa Capital, un fond internaţional de investiţii, valoarea tranzacţiei nefiind făcută publică.
Vânzarea includea mărcile Kandia-Excelent şi unitatea de producţie din Bucureşti. Kraft Foods şi-a schimbat numele
După ce a închis fabrica din Braşov şi a mutat producţia în Bulgaria, Kraft Foods a decis să îşi schimbe şi numele în Mondelez International. Asta după ce, la începutul acestei luni, s-a desprins de grupul North A