Preşedintele "New York Times", Arthur Sulzberger Jr. urmează să anunţe că, în scurt timp, ziarul pe care îl conduce va putea fi citit, în ediţia online, numai contra cost.
Decizia a fost adoptată ca urmare a unor consultări îndelungate ale membrilor din conducerea companiei. Iniţial aceştia se gândiseră, după modelul Financial Times, să lase cititorilor posibilitatea de a accesa gratuit un anumit număr de articole.
Pentru început, însă, "Times" va lua o decizie cu privire la numărul de materiale care vor putea fi citite gratuit, iar unul dintre prietenii lui Sulzberger a precizat că este o chestiune de zile până când va fi anunţată concluzia în acest sens, iar planul va fi pus în aplicare în câteva săptămâni.
Potrivit unor informaţii furnizate de Apple, compania care asigură platforma online a publicaţiei, taxarea cititorilor ar putea începe chiar de pe 27 ianuarie. De asemenea, circulă zvonuri şi cu privire la intenţiile lui Sulzberger de a încheia un nou parteneriat în vederea îmbunătăţirii conţinutului editorial, astfel încât cititorii să simtă că decizia este echitabilă.
Trei strategii, nicio hotărâre
Conducerea a avut în vedere trei tipuri de strategii pentru taxarea cititorilor de pe site. Prima este cea tradiţională, după modelul "The Wall Street Journal", în care anumite părţi ale site-ului puteau fi accesate gratuit, iar altele numai pe bază de înregistrare. O a doua opţiune este aceea a contorizării ştirilor, în timp ce ultima, bazată pe privilegii acordate utilizatorilor, a fost abandonată din start, întrucât a fost considerată prea costisitoare şi greoaie.
Board-ul de la "New York Times" a decis, de asemenea, să respingă parteneriatul cu Journalism Online şi nu a cedat tentaţiei de a coopta în echipă editori de la publicaţiile rivale, astfel încât ziarul să primească o bună indexar