Cei mai mulţi farmacişti nu cer informaţii suplimentare esenţiale despre bolnav (de exemplu, vârsta) şi nici nu oferă consiliere în ceea ce priveşte stilul de viaţă în timpul tratamentului. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de compania Voichiţa Business Solutions (VBS).
Studiul s-a bazat pe conceptul de „mystery shopping”. Mai exact, pentru evaluarea obiectivă şi profesionistă a competenţelor şi a comportamentului farmaciştilor s-a apelat la aşa-numiţii clienţi sub acoperire. Voluntarii au intrat în farmacie şi au solicitat medicamente pentru atenuarea simptomelor răcelii. „În peste 60% din cazuri, farmaciştii au eliberat medicamente fără să întrebe care sunt simptomele prezentate sau care este vârsta persoanei care are nevoie de îngrijire“, explică Cosmina Voichiţa Meseşan, specialist în Mystery Shopping & Customer Care, VBS.
Se recomandă medicamente scumpe
Deşi există variante mai ieftine, clienţilor li s-au recomandat două-trei medicamente scumpe care aveau în compoziţie aceeaşi substanţă activă. Numai în 25% din cazuri, farmaciştii au menţionat modul de administrare a medicamentelor sau alte informaţii utile (de exemplu, tratamentul trebuie însoţit de odihnă, de consumarea a cât mai multe ceaiuri). Concluzia este că există deficienţe şi la capitolul consiliere din partea farmaciştilor, iar 75% din români sunt nemulţumiţi de modul în care sunt trataţi de către farmacişti.
Cardurile de reduceri, ignorate
În ciuda faptului că aproape toate farmaciile vizate în acest studiu au lansat diferite tipuri de carduri, doar în jumătate din cazuri potenţialii clienţi au fost întrebaţi dacă deţin un astfel de card. Ba, mai mult, doar unul din opt farmacişti a menţionat concret în ce constau avantajele pe care acesta le oferă.
„Pentru a excela este nevoie de implementarea unui program continuu de monitorizare ş