Volumul produselor contrafacute si comercializate la nivel global a crescut intr-un ritm alarmant in ultimii ani, lovind o industrie care s-ar putea ridica la 1,7 trilioane de dolari in urmatorii doi ani, ceea ce reprezinta aproximativ 2% din Produsul Intern Brut (PIB) al intregii planete, conform datelor Camerei Internationale de Cormet (ICC) si a Organizatiei de Comert International (WTO), iar Romania nu face exceptie, 40% din produsele vandute pe plan local fiiind contrafacute.
Doar in ultimii cinci ani, ponderea produselor contrafacute in total vanzari a inregistrat o crestere de peste 150%, insusi Jeffrey Hardy, seful programului anti-counterfeiting din cadrul ICC sugerand ca intreaga afacere a explodat in ultimii 20 de ani.
Din pacate, nici Romania nu a scapat de pe harta tarilor in care rata produselor contrafacute si comercializate ca fiind originale a cunoscut o crestere spectaculoasa in ultimii ani.
Desi rigorile Uniunii Europene au inasprit controalele vamale, totusi, numarul produselor comercializate ca falsuri continua sa creasca de la an la an, cele mai “lovite” industrii fiind cele ale vestimentatiei, tutunului, electronicelor dar si domeniul accesoriilor de lux sau al medicamentelor.
Ingrijorator este insa procentul de 40% al produselor “fake” (produse contrafacute-n.r) identificate de distribuitori si de autoritatile locale pe teritoriul Romaniei.
“Procentul de falsuri in totalul marfurilor vandute in Romania se ridica la circa 40%. Practic patru si zece produse existente si comercializate pe piata sunt contrafacute. Acest lucru se datoreaza in special magazinelor “gri” care fie ascund falsurile printre produsele originale, fie le vand drept produse autentice desi acestea nu sunt originale”, sustin autoritatile din Romania.
Practic, cu cat locul unde sunt fabricate produsele originale este mai departe de sedi