Cei mai mari retaileri ai lumii, de la Neiman Marcus si pana la Old Navy, nu sunt imuni la marile promotii care vor insoti perioada sarbatorilor de iarna si care vor duce la cel mai slab sezon al vanzarilor din ultimele decenii, dupa cum informeaza Businessweek.
Sezonul sarbatorilor din acest an se anunta a fi marcat de lupta dintre cele mai bune oferte si discount-uri ale marilor lanturi de magazine din lume.
Chiar daca in ultimele doua luni retailerii au asaltat cumparatorii cu reduceri considerabile de preturi, magazinele marilor brand-uri, cu o activitate ce se intinde pe o perioada de timp mai mare de un an, au raportat rezultate negative.
Astfel, cu doar cateva saptamani inainte de inceperea perioadei de cumparaturi pentru sarbatori, retailerii se pregatesc pentru ceea ce se anunta a fi unul dintre cele mai slabe sezoane din ultimele decenii.
Acest fenomen transforma magazinele universale de lux in outlet-uri ale marciilor comercializate, iar magazinele cu produse de larg consum, in centre care apeleaza in mod frecvent la discount-uri.
Asadar, la Saks Fifth Avenue, unde vanzarile au scazut cu 16,6 la suta in luna octombrie fata de aceeasi perioada a anului trecut, o pereche de cizme Christian Louboutin, care valoreau 800 euro, pot fi cumparate acum in schimbul sumei de 490 euro.
Acesta este si cazul magazinelor brand-ului Old Navy, unde vanzarile au scazut cu 20 la suta in luna octombrie. De asemenea, manusile de iarna si fularele s-au vandul la pretul de un dolar in ultimele saptamani.
“ Nu am mai intalnit o situatie de acest gen pana acum. Lupta este crancena, iar retailerii sunt intr-adevar speriati”, declara Jennifer Black, analist al pietei de retail, care activeaza in domeniu de aproape 30 de ani.
Magazinele universale au fost cele mai afectate in ultima luna, cu o scadere medie a vanzarilor de 12,8 la suta.