Cum lupta pentru recrutare si retentie o banca de talie mica, cum este Libra Bank, cu doar 440 de angajati, cu gigantii de pe piata ca BRD sau BCR, care angajeaza peste 8.000 de oameni fiecare?
Libra Bank care, potrivit unor surse din piata, a fost recent achizitionata de grupul spaniol la Caixa, nu recruteaza oameni de la competitie decat punctual si pentru anumite pozitii cum sunt cele de vanzari. De ce nu? "Pentru ca majoritatea celor astfel recrutati isi schimba jobul doar pentru un salariu mai mare sau pentru a arde etapele de crestere profesionala", explica Magda Dragne, managerul de HR al Libra Bank, care nu a dorit sa comenteze preluarea de catre grupul spaniol.
Recrutarea in banking, care a devenit tot mai dificila in ultimii ani pe fondul expansiunii agresive a marilor jucatori care au "inghitit" practic mii de oameni, face dificila identificarea angajatilor care sa aiba experienta de cativa ani in cadrul aceleiasi structuri bancare. "Cu greu mai gasesti in CV-ul unui om sa fi lucrat mai mult de un si jumatate intr-o banca", spune Dragne.
Managerul de resurse umane al Libra Bank este de parere ca stimularea competetiei interne este un factor extreme de important cand vine vorba de fidelizarea si retentia angajatilor in companie. In prezent, in cadrul bancii au loc patru tipuri de concursuri pentru angajati. Primul dintre acestea este trimestrial si premiaza cea mai buna idee a angajatilor, care este implementata apoi in organizatie. Al doilea concurs, tot trimestrial, premiaza cu un team-building cea mai buna echipa din banca. In cadrul celui de-al treilea, care se desfasoara anual, sunt premiati cei mai buni oameni de vanzari, care merg intr-un team-building, unde fac si traininguri.
Pe langa acestea, in fiecare saptamana presedintele bancii lanseaza tematici de logica si cel mai bun relationship manager care raspunde pr