Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu mai are bani pentru lucrările din acest an. Singurele fonduri alocate în 2010 abia dacă acoperă datoriile de anul trecut. Lucrările din acest an ar putea fi plătite printr-un împrumut cu garanţii de stat.
El a menţionat că autorităţile nu au stabilit de la ce instituţie financiară ar urma să fie contractat împrumutul şi nici valoarea acestuia.
„Împrumutul poate fi luat de către Ministerul Finanţelor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sau de către Bechtel. Încă nu am decis, dar oricum trebuie avut grijă ca acest împrumut să nu ne ducă în deficit", a spus Dascălu, după o conferinţă de presă.
CITEȘTE AICI cum a crescut de 4.000 de ori prețul unui metru pătrat de teren din calea autostrăzii
Secretarul de stat a adăugat că Bechtel trebuie să prezinte un grafic de lucrări pentru acest an care să includă şi sumele necesare pentru lucrări.
Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu mai are bani pentru lucrările din acest an. Singurele fonduri alocate în 2010 abia dacă acoperă datoriile de anul trecut.
Compania de Autostrăzi susţine că Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, a fost informat privind situaţia bugetară dificilă şi privind prioritatea cordată de Guvern proiectelor cu finanţare europeană.
"Încă din ianuarie 2009, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, le-a transmis reprezentanţilor Bechtel, în întâlnirile directe pe care le-au avut, că priorităţile ministerului sunt, în ordine: proiectele realizate cu cofinanţare europeană, prin fonduri nerambursabile, proiectele realizate cu cofinanţare europeană, prin fonduri rambursabile (BEI, BERD, etc) şi proiectele realizate direct de la bugetul de stat", se arată într-un comunicat al Mini