Parfumeriile virtuale au nevoie de investitii initiale de zeci sau sute de mii de euro, necesare pentru achizitionarea stocurilor de marfa care sa atraga cat mai multi clienti. Intreprinzatorii profita de prestigiul brandurilor pe care le comercializeaza pentru a castiga increderea consumatorilor.
Alexandru Dima este fondatorul magazinului virtual care vinde parfumuri Esente.ro si care activeaza pe piata din 2004. Cu experienta de manager, Dima a demarat businessul la varsta de 26 de ani. "Initial, tentativa de a face comert electronic a esuat din cauza lipsei de echipamente software si hardware si, implicit, a lipsei de bani. Pasionati de internet, ne-am chinuit cu un server pe platforma de Windows 2000 Server timp de aproape doi ani", isi aminteste Dima.
Motivatia pentru deschiderea unei afaceri in domeniul parfumurilor a venit din dorinta de a comercializa produse adresate unei nise de piata care folosea branduri deja formate, cunoscute si promovate la nivel local si international. "Cum competitia in piata E-commerce era acerba, am renuntat la a mai comercializa componente de calculatoare, electronice si flori. Atunci ne-am orientat catre o nisa noua de piata care folosea branduri deja formate, arhicunoscute si promovate la nivel international din plin, respectiv comercializarea parfumurilor", a adaugat Dima.
Stocul initial cuprindea 70 de parfumuri
In 2008, volumul de vanzari de parfumuri pe luna a avut valoarea, in medie, de 100.000 de lei (27.000 euro), iar in perioada Craciunului a ajuns pana la 250.000 de lei (aproximativ 68.000 euro). "Investitia initiala a fost un site cu free hosting, apoi un server neprofesionist tinut acasa. Marfa o cumparam de la furnizori, aveam un adaos extrem de mic si un pret ridicat", a mentionat el.
Dupa un an si jumatate, in stocul magazinului virtual au existat 70 de parfumuri. Cu un im