Procurorii au ajuns cu cercetările în scandalul ridicărilor auto, deocamdată, doar la „acarii Păun" . Surse judiciare au confirmat că pentru şoferii „netaxaţi" interveneau şefi ai Primăriei, Regiei Autonome de Transport, ai Poliţiei Locale şi Rutiere.
Scandalul de la ridicările auto din Braşov, serviciu prestat de două firme selectate de managerii Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov fără licitaţie, începe să ia proporţii. Cei cinci poliţişti rutieri, şase agenţi ai Poliţiei Locale şi 13 angajaţi ai RAT sunt vârful „icebergului" în dosarul instrumentat de procurorii braşoveni.
Din declaraţiile celor audiaţi până acum la Parchetul local reiese că aceştia nu îşi exercitau atribuţiile de serviciu ca urmare a unor ordine verbale primite de la unii şefi din Primărie, Regia Autnomă de Transport, Poliţia Locală şi Rutieră. Mai precis, găseau tot felul de motive pentru a nu-i taxa pe anumiţi şoferi cărora le ridicau maşinile şi le duceau în parcarea RAT.
Handicapaţi sau riverani
Chichiţele găsite de „samsarii" auto pentru a nu-i taxa pe şmecherii care apelau la şefii instituţiilor amintite erau următoarele: fie se făcea o notă prin care se menţiona faptul că respectivul şofer are certificat de handicapat, fie se găsea scuza că este riveran.
Anchetatorii vorbesc de o medie de 40 de autovehicule pe lună pentru care nu se percepea taxa de ridicate şi depozitare în parcarea RAT. Cei „iertaţi" sunt proprietari de limuzine, jeepuri, oameni de afaceri sau funcţionari publici, care ocupă posturi înalte în administraţia locală.
Ce au filmat camerele de supraveghere?
Procurorii au ridicat şi înregistrările de la locul unde sunt duse maşinile ridicate de pe domeniul public. Aici activtatea era monitorizată video 24 de ore din 24, iar imaginile puteau fi urmărite atât din birourile de la RAT, cât şi la centrala radio. Practic, orice maşină