Reprezentanţii primei firme de cool-hunting din România au explicat ce este "la modă" în oraşul de pe Dâmboviţa Efervescenţa culturală şi retroul comunist sunt caracteristicile care
Reprezentanţii primei firme de cool-hunting din România au explicat ce este "la modă" în oraşul de pe Dâmboviţa
Efervescenţa culturală şi retroul comunist sunt caracteristicile care fac din Bucureşti o metropolă interesantă pentru turiştii străini. În plus, personalităţile autohtone ne garantează un loc important pe harta trendsetterilor (cei care stabilesc tendinţele, n.r.).
Specialiştii în cool-hunting (vânători de avangardă, n.r.) apreciază că Bucureştiul se deosebeşte de restul capitalelor din estul Europei prin Centrul Istoric, prin spectacolele underground, dar şi prin personalităţi cool, precum regizorul Cristian Mungiu.
"Nonşalanţa lui şi bretonelul de băiat cuminte l-au adus pe Mungiu pe lista personalităţilor care fac din Bucureşti o destinaţie cool", a explicat Cristina Pop, manager al unei firme de coolhunting. Cei mai mulţi tineri bucureşteni îşi doresc să fie cool, să fie remarcaţi. Însă specialiştii în domeniu au o veste proastă: "Nu eşti cool dacă vrei să ai ce au toţi, în cazul acesta eşti fashionist".
Moldova nu se pune
Conceptul de cool-hunting este unul vechi peste hotare, mai ales în SUA, unde toate marile firme care au clienţi tineri lucrează cu specialişti în ultimele noutăţi şi atracţii pentru tineri. În România, clienţii pionierilor în coolhunting sunt încă doar revistele glossy şi câteva firme mai curajoase. Astfel, Bucureştiul este în capul listei trendsetterilor, urmat la mare distanţă de Cluj sau Timişoara. Moldova nu este pe hartă.
Nu e tare să mergi la mall
Dar ce înseamnă să fii un exemplu pentru ceilalţi? "Este o chestie de atitudine. Nu este vorba de bani. Acum este cool să ai bune maniere, să mergi c