Scheletic, în blugi şi fără tricou, tânărul se ridică de pe pat şi se îndreaptă furios către bărbatul din faţa sa. “Aloo, tataaa, păpicaaa ... se apropie oraaa”. Bărbatul îl priveşte calm şi îi spune că mai trebuie să aştepte puţin. Scena face parte din Rocker, ultimul film al unuia dintre regizorii români ai “noului val”, Marian Crişan.
Pelicula redă povestea unui bărbat de 45 de ani a cărui viaţă se învârte în jurul a două lucruri: dependenţa de droguri şi pasiunea pentru rock a fiului său, pe care acesta o împărtăşeşte şi o susţine. Simbolic, povestea descrie starea actuală a cinematografiei româneşti. Prinsă între talentul testat al regizorilor noului val şi lipsa cronică de finanţare, industria cinematografică românească îşi caută furibund o identitate care să îi asigure existenta şi dezvoltarea.
Citeste si De ce s-au impacat Turcia si Israel
Soluţii, însă, nu prea apar. Singura speranţă prinde formă în talentul regizorilor care au reuşit să capteze atenţia Europei şi, în oarecare măsură, şi banii acesteia.
Citeste si Pare IREAL, dar e adevarat si e de aur : ADMIRATI Pagoda Shwe Dragon
Consacraţi de premiile primite la marile festivaluri, aceştia nu reuşesc însă să treacă peste capitolul numit România. De la ţara lor îşi doresc normalitatea pe care au găsit-o în ţările Europei - promovarea filmelor produse, cinematografe mai multe, finanţări mai generoase ... Restul e tăcere!
Citeste si O calatorie FASCINANTA pe Everest, la 7.000 de metri
Scena 1, Dubla 1: Finanţarea
Prima oprire în cadru - un drum lung, sinuos, la capătul căruia se află Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), o instituţie creată în 1937. Este un drum dificil de parcurs, către o instituţie celebră pentru modul obscur şi învechit în care înţelege să finanţeze producţiile autohton