Londonezii sunt în febra pregătirilor pentru competiţia care se va derula între 27 iulie şi 12 august.
Turiştii care vor poposi astăzi în Trafalgar Square din Londra vor avea motive în plus să facă fotografii, în ciuda prognozei meteo care anunţă vreme friguroasă şi ploaie. Amplasat acolo, în spatele coloanei pe care se află statuia amiralului Nelson, în urmă cu câţiva ani, ceasul care indică zilele rămase până la deschiderea Jocurilor Olimpice va afişa cifra 100.
Ceva mai mult de trei luni ne mai despart de cel mai important eveniment sportiv al acestui an. Şi organizatorii britanici au motive să se felicite. În ciuda crizei economice care a afectat întreaga lume, ei au reuşit să evite problemele cu care s-au confruntat atenienii, în 2004, reuşind să termine la timp toate bazele sportive.
Estimat iniţial la aproape 11 miliarde de euro, bugetul alocat celei mai importante competiţii polisportive nu se compară cu cel de la Beijing, de acum patru ani, fiind asigurat de guvernul britanic (64%), loteria naţională (23%) şi Primăria Londrei (13%).
O investiţie importantă (7 miliarde), care n-a vizat competiţia în sine, dar are legătură cu ea, a fost făcută, de circa zece ani, în sistemul public de transport, acesta fiind de mulţi ani într-un proces de modernizare.
Confruntată deseori cu problemele ridicate de fluxul mare de călători, societatea care administrează metroul londonez, Transport for London (TfL), va face în weekend o aplicaţie la ieşirile din staţii, la ea urmând a participa voluntari, dar şi personalul calificat.
Maratonul îi testează
De asemenea, duminică, în ziua maratonului de la Londra, când se aşteaptă ca pe străzile metropolei să fie circa un milion de spectatori, se va testa capacitatea mijloacelor de transport de a face faţă fluxului de călători - la ediţia de anul trecut, spre staţii s-a mers în coloană,