Skoda a lansat anul acesta una dintre cele mai accesibile masini de oras, micul Citigo, cu doua motorizari de un litru in trei cilindri, 60 si 75 Cai Putere, la un pret de pornire de 7.950 euro cu TVA, fara sa includem programul Rabla.
Cuvintele care il descriu cel mai bine pe Citigo sunt chic, economic, vioi, spatios si sigur, pentru ca a obtinut 5 stele la testele EuroNCAP. Unul dintre cele mai mari atuuri este sistemul de franare automata in caz de coliziune iminenta, ABS-ul si ESP-ul in standard.
Skoda Citigo seamana cu fratii lui, VW Up! si Seat Mii, singura diferenta intre cele trei modele fiind partea frontala, faruri, grila fata, bara. Citigo este cel mai ieftin din familie, fiind cu circa 300 euro sub pretul lui VW Up!.
Cei care au condus ambele modele, VW Up! si Skoda Citigo, spun ca diferenta de pret se vede doar la materialele folosite la interior.
Plasticele si materialele din interior arata bine, sunt peste ce ofera concurentii din clasa mica, dar nu va asteptati la ceva fantastic, masina costa 8.000 de euro.
La volanul lui Citigo te simti ca in orice alt model Skoda, masina este usor de manevrat, motorul este elastic si este foarte confortabila la gropi, pentru ca suspensiile filtreaza cum trebuie denivelarile si trecerile peste liniile de tramvai.
In oras consumul inregistrat de motorul de 1 litru benzina 75 CP cu aerul conditionat oprit, la ore cu trafic aglomerat a fost de 6,2%, iar cu aerul pornit de 7,1%. Modelul de test a fost cu transmisie manuala cu 5 trepte. Citigo dispune si de o cutie automata cu 5 rapoarte.
Pe autostrada am accelerat pana la 130 km/h, viteza la care Citigo 75 CP a ajuns destul de repede. Masina se comporta bine la viteza mare, este foarte stabila si bine insonorizata, este unul dintre cele mai placute modele de clasa mica in afara orasului. Sistemul de franare este foarte efic