Managerul firmei desemnate să monteze stâlpii şi indicatoarele rutiere este membru în Comisia de circulaţie din cadrul primăriei. Sursa: Adi Pîclişan
În Timişoara au fost montaţi peste 1.000 de stâlpi rutieri din inox sau din plastic verde, denumiţi „balize”. Şi asta doar în cursul anului trecut.
De montarea celor 1.146 de stâlpi rutieri s-a ocupat SC Rosign SRL, al cărei manager, Dan Văcaru, este membru în Comisia de circulaţie din cadrul Primăriei Timişoara.
Groapă semnalizată cu zece stâlpişori
O scurtă plimbare pe străzile Timişoarei este suficientă pentru a remarca numărul impresionant de stâlpi rutieri, dar şi amplasamentele lor, unele dintre ele discutabile. Spre exemplu, balizele sunt utilizate pentru blocarea accesului pe trotuare dinspre partea carosabilă, pentru delimitarea liniilor continue sau chiar pentru semnalizarea gropilor din carosabil.
SUMARUL ARTICOLULUI Monopol pe stâlpii rutieri din TimişoaraCum a primit Rosign SRL lucrărileCum a primit Rosign SRL lucrările
„Vom ajunge să facem slalom printre stâlpi. Pe unele străzi asta se întâmplă deja. Iar acum trei ani, pe strada John Prayer s-au montat, din metru în metru, sute de stâlpi, fără să se ia în calcul faptul că localnicii trebuiau să-şi parcheze maşinile în curţi”, susţine un timişorean nemulţumit de faptul că oraşul a fost sufocat de stâlpişorii rutieri.
Un alt exemplu de folosire excesivă a balizelor este o trecere de pietoni de pe Calea Bu zi aşului, unde autorităţile au optat pentru semnalizarea unei gropi din carosabil prin împrejmuirea ei cu 10 stâlpi rutieri, de aproape un metru înălţime. Asta în condi ţiile în care astuparea unei gropi cu mixtură asfaltică costă 60 de lei, iar un stâlpişor ajunge la 65 de lei, plus 9 lei pentru montarea lui.
Lucrări atribuite, prin negociere, pe 14 ani
„Nu cred