Atent nu doar la suflul artistic autentic, la acordurile cromatice ale tablourilor, ci şi la culoarea banilor, dl Radu Boroianu a ales să deschidă European Art Gallery cu o selecţie din operele celui mai bine cotat (vândut) pictor român contemporan al momentului, Nicolae Maniu* (foto 8).
Artistul trăieşte la Paris din 1993, după ce, în 1983, alesese calea exilului şi se stabilise la Koln, în Germania. A cunoscut o ascensiune rapidă, expunând, graţie lui François Gall, la Salonul Independenţilor de la Paris (la doar trei ani de la plecarea din ţară) şi vânzându-şi prima pânză chiar în ziua deschiderii salonului. Din 1997, a intrat sub selecta umbrelă galeristică a lui Gilles Dyan (proprietarul lanţului Opera Gallery) şi a pătruns în importante colecţii private de pe toată suprafaţa globului. A venit acum în România (după o altă glorioasă descindere pe plaurile noastre în 1996, la Galeria ¾ a Teatrului Naţional), la deschiderea expoziţiei pe care i-a pus-o la cale European Art Gallery, precedat de o aură mitică (dintr-un areal mitic modern, desigur, care urcă pe piscuri succesul de public şi cota de piaţă), creată în bună măsură de doamna Veronica Marinescu (printr-un articol intitulat "Cel mai bine vândut pictor român în afara graniţelor ţării") şi întreţinută de o serie de articole-interviu semnate de dl Radu Constantinescu şi tipărite în rubricile Ziarului de Duminică, în martie 2009 (vezi http://www.zf.ro/dupa-afaceri/nicolae-maniu-cel-mai-vandut-pictor-roman-4019565/), articole în mare măsură lămuritoare pentru biografia şi opera artistului.
Am avut şansa să schimb câteva vorbe cu maestrul, înaintea conferinţei de presă din dimineaţa zilei de 16 septembrie, şi am aflat un om aşezat cu picioarele pe pământ în faţa "viiturii succesului", uşor stânjenit de eticheta de "cel mai vândut pictor român" şi comentând cu delicateţe şi înţelepciune prezenţa sa