Marca Aro ar putea reveni în prim-plan în următoarele 6-12 luni potrivit oficialilor Landmark Management, companie controlată de omul de afaceri Nicolae Raţiu, fiul fostului om politic Ion Raţiu, care a preluat în 2007 licenţele de fabricaţie şi platforma industrială Aro Câmpulung.
"Noi deţinem licenţele pentru modelele Aro fabricate anterior. Luăm în prezent în calcul producţia de componente pentru modelele deja existente în circulaţie. În acelaşi timp, există constructori interesaţi să producă la Câmpulung modele de teren similare cu cele ale ARO", a declarat pentru ZF Nicolae Raţiu.
Omul de afaceri a subliniat că momentan există discuţii şi negocieri în acest sens, nefiind însă niciun contract semnat.
Alături de Dacia, Arctic, Dero sau Gerovital, Aro este unul dintre cele mai puternice branduri româneşti care au rezistat după 1989, existând o cerere constantă pentru maşinile de teren asamblate la Câmpulung până la încetarea producţiei. Dacă pentru un automobil Dacia nu se aştepta în anii 90 mai mult de câteva săptămâni, pentru Aro termenul de aşteptare era de câteva luni, iar unii clienţi erau dispuşi să plătească sume suplimentare pentru a se asigura că li se va livra un SUV românesc.
Primul anunţ legat de o posibilă revenire a mărcii Aro a fost făcut anul trecut, când s-a luat în calcul producţia de echipamente şi utilaje sub brandul românesc. În prezent în România mai sunt înmatriculate peste 35.000 de autoturisme şi autovehicule comerciale marca Aro, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Primul model asamblat pe platformă la Aro a ieşit pe linia de producţie în 1957, cu aproape zece ani înainte de apariţia Dacia, iar ultimul model Aro a ieşit din fabricaţie în 2003.
Platforma industrială a Aro Câmpulung are o suprafaţă de 49 de hectare şi include hala principală de pro